معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوري اعلام کرد: ميزان پايداري شبکه اپراتورهاي تلفن همراه پس از قطعي ناگهاني برق پايينتر از حد استاندارد است و اپراتورها موظف هستند طي سه ماه آينده اين مشکل را رفع کنند.
وايمکس نيوز- مجيد حقي معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوري با اشاره به بازديدهاي ميداني اين سازمان از سايتهاي شبکه اپراتورهاي تلفن همراه افزود: اين سايت ها از نظر قطعي برق و مدت زمان پايداري باطريهاي پشتيبان و سيستم تغذيه پايينتر از استاندارد قابل قبول هستند.
وي تصريح کرد: اين موضوع در زمان قطعي برق ناشي از وقوع حوادث غيرمترقبه مانند زلزله، بارش سنگين برف، پديده ريزگردها باعث عدم پايداري شبکه تلفن همراه و نارضايتي مشترکين ميشود.
حقي افزود: بررسي رگولاتوري نشان ميدهد درصدي از سايت ها حتي توانايي تامين برق تا 2 ساعت را نداشتهاند، درصورتيکه براساس استاندارد پس از قطعي برق بايد پايداري شبکه حداقل تا 4 ساعت تامين شود.
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوري با اشاره به ضرورت تامين پايداري شبکه تلفن همراه اپراتورها تاکيد کرد: براساس نتايج بررسي ها، تذکر لازم براي رفع اشکالات موجود به اپراتورها داده شده است تا طي سه ماه آينده شرايط استاندارد در سايت ها را ارتقا دهند و رگولاتوري نيز پس از پايان مهلت سه ماهه مجدداً سايت اپراتورها را به صورت ميداني ارزيابي ميکند.
وي در پايان گفت: همچنين به منظور ارزيابي دقيقتر پايداري شبکه اپراتورها پس از رفع اشکالات موجود، مانورهاي عملياتي منطقهاي و استاني از سوي رگولاتوري انجام مي شود و نتايج حاصل از آن نيز در ارزيابي اپراتورها مورد توجه قرار مي گيرد.